۹ قدم ساده تا رسیدن به اکسپلور در کمترین زمان + الگوریتم های اینستاگرام
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸
لینک
انواع لینک ها
مهر ۱۶, ۱۳۹۸

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ چگونه می توان در آن تبلیغ کرد؟

حالا با ذکر یک مثال متوجه می شوید. فرض کنید شما  یک سایت برای آژانس مسافرتی خود راه‌‎اندازی کرده‌اید و می‌خواهید از طریق این سایت تورهای گردشگری خود را به فروش برسانید و از این راه کسب در امد کنید.

همه‌چیز آماده است و  فقط مانده جذب افرادی که در اینترنت به دنبال تورهای مسافرتی هستند در نتیجه نیاز به تبلیغ کردن دارید.

توجه داشته باشید که هر تبلیغی برای شما سودآور نیست.

در درجۀ اول، تبلیغ شما باید دارای هدف مشخصی باشد. یعنی به وسیله ی  آن به مشتری‌های بالقوه خود دسترسی داشته باشید.

در درجه دوم هم تبلیغات شما باید به صرفه باشد؛ یعنی به کمک آن بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین مشتری‌های ممکن را جذب کنید.

در اینجاست که شما متوجه می‌شوید گوگل یک سرویس کامل و مجهز و فوق حرفه‌ای با نام گوگل ادز ( یا همان گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغات راه‌اندازی کرده که می‌تواند صدها و حتی هزاران مشتری برای شما بیاورد.

در ابتدا می‌خواهیم شما را با مفهوم و کلیات گوگل ادز آشنا کنیم و سپس تمامی روش‌های ممکن تبلیغات در گوگل ادز را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

گوگل ادز  چیست؟

در تعریفی ساده می توانیم بگوییم که گوگل ادز یک اکوسیستم است متشکل از:

کاربران انلاینی که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستند.
کسب و کارهایی که می‌خواهند تبلیغات خود را به مشتری‌های مخصوص خود نمایش دهند.
رسانه‌‌های اینترنتی؛ یعنی طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند با نمایش این تبلیغات، کسب درامد کنند. یکی از مطرح‌ترین این رسانه‌ها همان  موتور جستجوی گوگل است.
در واقع شما نیز به عنوان یک کسب و کار،همواره در تلاش هستید که تبلیغات خود را در رسانه‌های مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش می‌دهید.

دلیل پر طرفدار بودن این سرویس این است که: گوگل این اجازه را به شما می‌دهد که تبلیغ خود را بسیار هدفمند نمایش دهید.

 

گوگل ادز

گوگل ادز

تبلیغات شما برای چه کسانی نمایش داده می‌شود؟

در سرویس تبلیغاتی گوگل ادز، شما بر اساس چند معیار مختلف می توانید مخاطبان هدف خود را با دقت بالایی مشخص کنید:

ردۀ سنی: افرادی که در یک بازۀ سنی مشخص قرار دارند.
علایق: کسانی که به یک موضوع و یا موضوعات مشخصی علاقه‌مند هستند.
جنسیت:افرادی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است.
مکان: افرادی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی محله زندگی می‌کنند.
دستگاه: افرادی که از کامپیوتر، تبلت یا گوشی استفاده می‌کنند.

بازاریابی مجدد (Remarketing): افرادی که قبلاً به سایت یا اپلیکیشن شما سر زده‌اند، اما خریدی انجام نداده‌اند.

در نتیجه شما می‌توانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایانی که در بازه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال هستند، نمایش دهد که در یکی از محله‌های شهری در استرالیا هستند  دارد و با گوشی خود به اینترنت متصل شده‌اند.

تبلیغات گوگل شما در چه رسانه‌هایی نمایش داده می‌شود؟

به طور کلی گوگل دو شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما می‌توانید متناسب با نیاز خود ، در یکی از این شبکه‌ها (یا هر دوی آن‌ها) تبلیغ خود را نمایش دهید.

این دو شبکه یا بستر گوگل عبارتند از:

شبکۀ نمایش گوگل یا Google Display Network
شبکۀ جستجوی گوگل یا Google Search Network
هدف اصلی ما در این آموزش، پرداخت به تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل است. زیرا هم اکنون، پرکاربردترین و موثرترین روش تبلیغات گوگل در ایران محسوب می‌شود.

شبکه نمایش گوگل (Display Network) چیست؟

 

شبکه‌ای است  که شامل بیش از ۲ میلیون سایت، ویدیو و اپلیکیشن موبایل که می‌توانید تبلیغ خود را در آن‌ها نمایش دهید.

عمده این تبلیغات به صورت گرافیکی (ویدئو و بنر) هستند. البته امکان نمایش تبلیغ‌های متنی نیز در این شبکه وجود دارد.

به کمک شبکۀ نمایش، شما به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را به مشتریان جدیدی که به محصولات و خدمات‌تان علاقه دارند نمایش دهید.

همچنین شما با استفاده از این شبکۀ تبلیغاتی، می‌توانید کمپین‌های ریمارکتینگ بسیار کارامد و جذابی راه‌اندازی کنید .

 

 

شبکۀ جستجوی گوگل (Search Network) چیست؟

 

شبکۀ جستجوی گوگل شامل تمامی رسانه‌هایی است که کاربران در آن‌ها جستجو می‌کنند.

درر اصل، این شبکه میلیون‌ها کاربری را هدف قرار می‌دهد که روزانه عبارت‌های مختلف را در خود سایت گوگل، سرویس نقشۀ گوگل و سیستم‌های همکار گوگل جستجو می‌کنند (در اصطلاح به عبارتی که کاربر جستجو می‌کند، Search Query می‌گویند).

بر همین اساس، می‌خواهیم انواع کمپین‌ها در گوگل ادز را معرفی می‌کنیم و به شما بگوییم که هر کمپین، اجازۀ تبلیغ در کدام رسانه‌ها را به شما می‌دهد.

 

در ابتدا توجه داشته باشید که منظور ما از کمپین چیست؟

در یک تعریف ساده، هر کمپین مجموعه‌ای از تنظیمات (زمان و مکان نمایش، بودجه، مخاطبان مورد هدف و…) و محتواهای تبلیغاتی (محتوای تصویری، متنی، ویدیویی و…) است که متناسب با نوع هدف شما از تبلیغات، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

مهم ترین عامل در تبلیغات گوگل ، هدف شما است. ممکن است هدف شما افزایش ورودی سایت باشد و شاید بخواهید فروش‌تان را افزایش دهید  و کسب در امد بیشتری داشته باشید و یا حتی برندتان را تقویت کنید.

متناسب با هدف شما گوگل ادز بهترین پیشنهاد را می دهد.

هر کدام از این کمپین‌ها، از یکی از شبکه‌های جستجو، نمایش و یا هر دوی آن‌ها برای نمایش تبلیغات شما استفاده می‌کنند.

شبکه‌های جستجو (Search Network) و نمایش گوگل (Display Network)  بسترهایی هستند که شما متناسب با هدفی که دارید و با استفاده از انواع کمپین‌ها، از آن‌ها برای نمایش تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنید.

کمپین‌هایی که از شبکۀ جستجوی گوگل استفاده می‌کنند عبارت اند از :

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع کمپین‌ها در گوگل ادز، بخصوص در ایران ، کمپین‌ جستجوی گوگل (Google Search Campaign) است. شما با استفاده از این کمپین  به راحتی می‌توانید تبلیغات خودتان را در موتور جستجوی گوگل نمایش دهید و از ایرانی بودن مخاطبان خود مطمئن باشید.

مهم‌ترین مزیت این کمپین‌ها این است که شما درست در همان زمان که کاربر به دنبال خدمات و محصولات شما است، تبلیغ خودتان را به آن‌ها نمایش می‌دهید و این یک فرصت فوق العاده برای افزایش فروش شما است.

تبلیغات ما توسط کمپین جستجوی گوگل در کجاها نمایش داده می‌شود؟

زمانیکه که کاربری کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات شما را جستجو کرد، تبلیغات شما در یکی از بسترهای زیر به او نمایش داده می‌شود:

۱- سایت‌های جستجوی گوگل (Google Search Sites)

در این حالت تبلیغات شما می‌تواند در بین نتایج جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، گوگل شاپینگ و نقشۀ گوگل نمایش داده شود.

۱-۱- نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل (google.com)

در کل، مهم‌ترین و پرکاربردترین بستری که می‌توان در آن تبلیغ کرد، سایت گوگل است. همان سایتی که همواره ما پاسخ سوالاتمان را در ان جستجو می کنیم.

وقتی شما چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید،  می‌بینید که سایت‌های زیادی دسته به دسته، با نظم و ترتیب، یکجا قرار گرفته اند! حال به کمک گوگل ادز،  به راحتی تبلیغات سایت شما هم می‌تواند در کنار سایر سایت‌هایی قرار بگیرد که در صفحه اول نمایش داده می‌شوند.

بیایید فرض کنیم در روز ۱۰۰۰ نفر عبارت «خرید بلیط هواپیما» را در سایت گوگل جستجو کنند. در صورتیکه شما یک آژانس مسافرتی داشته باشید، چه اشکالی دارد که این ۱۰۰۰ نفر، سایت شما را هم در بین نتایج جستجو ببینند و تعداد زیادی از آنها وارد سایت شما شوند؟

۲-۱- نمایش تبلیغ در گوگل پلی (Google play)

احتمالاً برای همه پیش آمده که نام اپلیکیشنی را در گوگل پلی استور جستجو کرده باشند و با توجه به جستجویشان، گوگل اپلیکیشن‌های مرتبط را هم تحت عنوان تبلیغ نمایش دهد.

۳-۱- نمایش تبلیغ در گوگل شاپینگ (Google shopping)

شما با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود می‌توانید در کنار نتایج جستجوی طبیعی، تبلیغ محصولات مرتبط با جستجویتان را هم مشاهده کنید.

۴-۱- نمایش تبلیغ نقشۀ گوگل (Google map)

گوگل مپ یک ابزار فوق العاده برای مسیریابی است. اما این ابزار فقط برای ما سود ندارد بلکه در جهت سود کسب و کارها (و همینطور خود گوگل) هم هست.

فرض کنیم شما گوگل مپ را باز و کلمه کافی شاپ را در آن جستجو کنید. در این حالت گوگل کافی شاپ های اطراف را به شما نمایش خواهد داد. اما قسمت جالب این است که برخی از این کافی شاپ ها ممکن است به کمک تبلیغات گوگل به شما نمایش داده شوند.

البته زیاد خوشحال نشوید چون در ایران نمی‌شود از این روش تبلیغاتی استفاده کرد!

 

وجه اشتراک تمامی بسترهای نمایش تبلیغات که تا اینجا در موردشان صحبت کردیم، جستوی کاربران است.

در اصل، هرجایی از گوگل که کاربری چیزی را جستجو  میکند و به ازای جستجویش نتایج مرتبط  را می ببیند و در نتیجه تبلیغات شما در شبکۀ جستجوی گوگل به او نمایش داده می شود .

۲- سایت‌های همکار گوگل (Google Search Partners)

گوگل همکاران زیادی دارد که همواره  آماده هستند تبلیغات کسب و کارها را در جستجوهای خود نمایش دهند.

برای مثال یکی از این همکاران، سایت آمازون است.

فرض کنید کاربری وارد سایت آمازون شود و «خرید X-Box» را جستجو می‌کند. در اینجا ممکن است تبلیغاتی هم به او نمایش داده شود. .

هرچند سایت‌های همکار گوگل با اعتبار و پر بازدید ( سئو نیز در پربازدید شدن یک سایت نقش بسیار مهمی دارد ) هستند، اما متاسفانه نمایش تبلیغ در آن‌ها چندان مناسب ما ایرانی‌ها نیست. زیرا حداقل تا همین لحظه، سایت ایرانی همکار با گوگل نداریم و علاوه بر آن، مخاطبان این سایت‌ها هم معمولاً ایرانی نیستند!

مارا به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *