تفاوت طراحی سایت با توسعه سایت
دی ۲۷, ۱۳۹۵
بهبود نتایج جستجوی گوگل
دی ۲۸, ۱۳۹۵
بک لینک چیست
۵ (۱۰۰%) ۱ vote[s]

 

بک لینک چیست؟

بک‌لینک به لینکی گفته می‌شود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده می‌شود،مثل لینکی که شما در متن یک خبر به یک سایت خبری متصل میکنید. زمانی که شما به سایت دیگر لینک می‌دهید، سایت مقابل ازشما بک لینک دریافت کرده است.

 

طراحی سایت هایی که از بک لینک در آنها بطور مناسبی استفاده شده باشد به سرعت در نتایج گوگل رشد خواهد کرد .گوگل به بک لینکها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد امتیازمی‌دهد.هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین مطالب جدید بطور منظم روی سایت بارگذاری میکنند رتبه خوبی دارند.

چه بک‌لینک‌هایی مفید هستند؟

بک‌لینک هایی که به صورت طبیعی توسط نویسنده یا مدیر سایت به سایت شما پیوند داده شده‌باشد و با یک متن و عبارت مرتبط ایجاد شده باشند بک‌لینک خوب هستند. این بک‌لینک‌ها نباید از سایت‌های اسپم بیایند ،سایت اسپم سایتی است که تعداد لینک‌های خروجی آن سایت بسیار زیاد است. همچنین بک‌لینک نباید از سایتی با اعتبار بسیار پایین که شبیه اسپم است بیاید٬ نباید سایت لینک دهنده  با سایت شما از نظر ارتباط موضوعی خیلی غریبه باشد و فاکتورهای دیگری که مهم‌ترین آنها موارد ذکر شده بود.

چه بک‌لینک‌هایی مضر هستند؟

تعداد زیادی سایت اسپم وجود دارد که با دریافت و ایجاد لینک‌های غیرطبیعی و به تعدا زیاد، به نتایج بالای گوگل می‌آیند و سپس جریمه میشوند و به اخرین صفحات گوگل پرتاب می‌شوند! بک‌لینک‌های مضر آنهایی هستند که

  • از سایت‌های غیرمرتبط می‌آیند
  • تعداد لینک‌های خروجی بسیار زیاد دارند
  • از سایت‌هایی با IPهایی که اسپم شناخته شده‌اند هستند
  • Anchor text شما را بسیار تکرار کرده‌ اند
  • خودشان نیز تولید محتوا نمی‌کنند.

چه چیزهایی در کیفیت یک لینک موثر هستند؟

Anchor text: انکر تکست٬ درواقع همان متن لینک است،همان متنی آبی رنگی که میتوان روی آن کلیک کرد. وقتی با انکر تکست مناسب به صفحه‌ای لینک بدهید٬ درواقع یک پیام به گوگل داده‌اید که این انکرتکست با این صفحه مرتبط است و گوگل می‌تواند رتبه آن کلمه را بهتر شناسایی و افزایش دهد.

Domain Authority: اعتبار دامنه آیتمی است که اولین بار توسط Moz  معرفی و ایجاد شد. عناوین اصلی در اعتبار دامنه شامل سن دامنه٬ تعداد لینک‌ ورودی٬ کیفیت لینک‌ها٬ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و می‌باشد. این امتیاز می‌تواند در مشخص کردن کیفیت یک لینک دخیل باشد.

Page Authority: اعتبار صفحه همانند Domain athority توسط شرکت Moz ارائه می‌شود که در مورد لینک‌های ورودی٬ کیفیت آنها و اعتبار کلی همان صفحه مشخص می‌شود.

دریافت لینک از سایت‌های کشورتان: همیشه بهتر است بک‌لینکها از سایتهای مرتبط به سایت شما لینک شوند و حتی یک سایت فارسی بهتر است بک‌لینک ازسایتهای  دارای دامنه .ir داشته باشد.. چون شانس شما را برای دریافت رتبه بالاتری در نتایج جست و جوی ایران افزایش می‌دهند. اما ممکن است باعث افزایش رتبه شما در نتایج جست‌وجوی بین‌المللی نشوند.

تعداد لینک‌های داخل صفحه: گوگل توسط فاکتور‌های زیادی مشخص میکند که یک بک لینک طبیعی است یا اسپم، اما در کل٬ تعداد لینک‌های خروجی از صفحه‌ای که از آن لینک می‌گیرید٬ نباید به طور غیر طبیعی زیاد باشدو حتما باید نسبت آن با محتوا حفظ شده باشد.

پیج رنک آن صفحه: البته در این که دیگر پیج رنک اهمیتی ندارد شکی نیست٬ اما همچنان یک سیگنال نسبتا تایید شده در افزایش تاثیر لینک هاست. دقت کنید که پیج‌رنک به صورت مستقیم بر روی رتبه شما تاثیر نمی‌گذارد٬ بلکه به صورت غیرمستقیم می‌تواند موثر باشد.

Relations: هر لینک مشخصه‌ای به نام Rel دارد که به موتور جست‌وجو اعلام میکند از Link Juice و PR juice سایت ما چیزی برای صفحه مقصد ببرد یا خیر. ممکن است که موتورهای جست و جو رتبه آن صفحه را به واسطه لینکی که شما به آن داده‌اید افزایش دهند٬ اما از پیج‌رنک شما چیزی برای آن صفحه نبرده باشند.در حالت عادی نیازی نیست که حتما در لینک “rel=”dofollow را ذکر کنیم. خود لینک‌ها به صورت پیش‌فرض Dofollow هستند. اما اگر بخواهیم آن‌ها را Nofollow کنیم.

<a href= “some url” rel=”nofollow”> some text (Anchor text) </a>

 

 

مارا به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *