اهمیت استفاده ازمتا تگ محتوای سایت در سئو
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸
کسب و کار خانگی پر درامد و کم هزینه
مرداد ۱۶, ۱۳۹۸

اینگیجمنت اینستاگرام

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟ مردم معمولا فکر می‌کنند تعداد فالوورهای بالا مساوی است با فرمانروایی در اینستاگرام؛ غافل از اینکه عدد بالای فالوورها لزوماً تعیین‌کننده نیست. مهم میزان تعامل مخاطبان با محتواست. طبق الگوریتم‌های جدید گوگل، وقتی کاربران با پیچ یا پیچ‌های خاصی بیشتر تعامل می‌کنند، پست‌های آن‌ها را زودتر از بقیه صفحات می‌بینند. از طرف دیگر، پیج‌هایی که اینگیجمنت ریت ( همان نرخ تعامل ) بالایی دارند، بیشتر در قسمت اکسپلور کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرند.

در واقع، اینگیجمنت مانند خون در رگ‌ها، به صفحه جان میدهد.

اگر برند یا شخصی هستید که به هرچه بیشتر دیده شدن نیاز دارید و یا می‌خواهید به یک چهره تاثیرگذار در اینستاگرام تبدیل شوید، یا حتی اگر علاقه‌مند به بازاریابی شیکه‌های اجتماعی هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با همه چیزِ اینگیجمنت اینستاگرام و راه  های افزایش آن آشنا شوید

نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

 

به معیار اندازه‌گیری تعامل مخاطبان با محتوا یا محتواهای ایجاد شده، نرخ تعامل یا Engagement Rate گفته می‌شود.

نرخ تعامل نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه با یک صفحه یا پست در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته اند.تعداد فالوور، تعداد نظرات، به‌اشتراک‌گذاری مطالب و …، از جمله مواردی هستند که در تعیین اینگیجمنت اینستاگرام دخیلند.

چرا نرخ تعامل (یا همان اینگیجمنت ریت) مهم است؟

خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و صفحات بیزینسی هستند که تمام تلاش خود را برای بالا بردن نرخ تعامل با مخاطبانشان می‌کنند؛  واما این همه تلاش برای چیست؟

دو دلیل مهم وجود دارد:

۱٫نرخ تعامل بالا، نشان می‌دهد که شما محتوای عالی تولید می‌کنید و مخاطبان آن را دوست دارند

۲٫نرخ تعامل بالا، نشان‌دهندۀ این است که دنبال‌کننده‌های شما غیرواقعی (فیک) نیستند

با توجه به این دو دلیل، برندهایی که می‌خواهند سفارش همکاری یا تبلیغات به اینفلوئنسرها یا پیج‌های تبلیغاتی بدهند، اینگیجمنت ریت صفحه را چک می‌کنند تا مطمئن شوند که فالوورها واقعی هستند وشاهد تاثیرگذاری کمپین های تبلیغاتی خود باشند. هرچه یک شخص یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذارتر باشد، می‌تواند افراد بیشتری را به مشتری یک برند تبدیل کند.

در ضمن بدانید که هرچه اینگیجمنت ریت یک صفحه بالاتر باشد، مبلغی که در ازای تبلیغات دریافت می‌شود بیشتر خواهد بود.

چطور اینگیجمنت اینستاگرام را محاسبه کنیم؟

برای محاسبۀ اینگیجمنت اینستاگرام، دو راه ساده وجود دارد؛ یکی فرمول و دیگری سایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند.

۱٫فرمول محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام

این فرمول در صورتی که بخواهید اینگیجمنت یک یا چند پست اینستاگرام را محاسبه کنید کارتان را راه می‌اندازد؛ اما اگرنرخ تعامل کل صفحه را بخواهید حساب کنید، کارتان سخت می‌شود. در چنین حالتی بهتر است از سایت‌هایی که این کار را برایتان انجام می‌دهند کمک بگیرید.

 قانون کلی وجود ندارد که این یک فرمول دقیقاً مناسب محاسبۀ نرخ تعامل کاربران ایسنتاگرام است؛ حتی کمپانی‌ ها و سایت های مختلف ممکن است تغییراتی در فرمول ایجاد کنند تا به اطلاعاتی که می‌خواهند نزدیکتر شوند. چیزی که مهم است، این است که شما یک فرمول یا قاعده و قانون کلی برای خودتان پیدا کنید و اندازه‌گیری را همیشه طبق همان انجام دهید.

۲٫سایت‌هایی برای محاسبۀ اینگیجمنت اینستاگرام

 

سایت‌هایی که در این بخش معرفی می‌ شود علاوه‌بر نرخ تعامل اینستاگرام، اطلاعات دیگری مثل میانگین لایک و کامنت در هر پست را نیز در اختیارتان می‌گذارند. اگر فرمول بالا برایتان کافی نبود، از این سایت‌ها کمک بگیرید.

 سایت اول:Phlanx

دراین سایت ،هر ۲۴ ساعت فقط ۳ بار می‌توانید اینگیجمنت صفحات را به‌صورت رایگان چک کنید؛ برای بیشتر از ۳ بار نیاز به خرید اشتراک دارید. برای استفاده  فقط کافی‌است نام کاربری صفحۀ موردنظر خود را وارد کنید و بر روی علامت ذره‌بین کلیک کنید.

 

سایت دوم:Influencerfee

این سایت هم یکی ازماشین‌حساب‌های جذاب، برای اندازه‌گیری نرخ تعامل است. دراین سایت علاوه‌بر نرخ تعامل، لایک‌های مطالب ونمودارهای نظرات را هم به تفکیک پست می‌توانید ببینید.

ویژگی دیگر این سایت که خیلی به درد ما ایرانی‌ها نمی‌خورد؛ اما بد نیست که از آن آگاه باشید. این است که می‌تواند قیمت تبلیغات برای هر اینفلوئنسر را هم محاسبه کرده و به شما بگوید؛ ولی به علت اینکه قیمت‌ها به یورو و دلار هستند و برای انجام آن باید اشتراک بخرید، توصیه نمی شود.

سایت سوم: Triberr

این سایت هم، مانند دو سایت قبلی کار می‌کند فقط  با این تفاوت که در تعداد صفحاتی که وارد می‌کنید، دیگر محدودیتی ندارید.

 ممکن است این سه صفحه نرخ تعامل متفاوتی برای یک صفحه یکسان نشان بدهند. علت این اتفاق این است که بازه زمانی که این سایت‌ها اندازه می‌گیرند کمی متفاوت ویا فرمولی که سایت‌ها تعریف کرده‌اند، تفاوت جزئی با هم دارند.

چگونه اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

 از اینجا به بعدِ مقاله برای کسانی است که نرخ تعامل صفحۀ خود را می‌خواهند در اینستاگرام بالا ببرند و به یک اینفلوئنسر (یا بلاگر) قدرتمند تبدیل شوند. در اینجا هفت روش برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام را می‌خوانید.

۱٫نظرسنجی در استوری ها را جدی‌ بگیرید

اخیرا، بازار استوری‌های اینستاگرامی خیلی داغ است؛ تا جایی که در روز ۱۰ استوری از یک شخصی را ممکن است ببینید، درحالی‌که او هر ۵-۴ روز شاید یک پست منتشر کند! دلیل این کار کاملا مشخص است؛ تمایل مردم برای گذاشتن استوری‌ بیشتر از پست‌ است.

کاری که باید اینجا انجام دهید این است که زمان‌بندی روزانه برای استوری گذاشتن داشته باشید و برای بیشتر درگیر کردن مخاطبانتان میتوانید از نظر سنجی، کوئیز، رای دادن و هر امکان دیگری که ممکن است به استوری‌ها اضافه شود، استفاده کنید.

فراموش نکنید که شما با نظرسنجی در استوری هم میتوانید نرخ تعامل را بالا ببرید وهم از نظرات مخاطبانتان آگاه ‌شوید.

۲٫در استوری ها سوال بپرسید

یکی از دیگر از امکانات جالب اینستاگرام، سوال پرسیدن در استوری است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از مخاطبانتان سوال بپرسید و برای جذابیت بیشتر جواب‌های آن‌ها را در استوری به‌اشتراک بگذارید.حتی اگر سوال خاصی هم مدنظر ندارید، این فرصت را ایجاد کنید که مخاطبان از شما سوال بپرسند و شما در استوری جواب دهید.

در هر دو صورت، شما با دنبال‌کننده‌هایتان تعامل می‌کنید و اینگیجمنت صفحه‌تان را بالا می‌برید.

 

 

۳٫با اکانت‌های مشابه‌تان ارتباط برقرار کنید و شبکه بسازید

اگر احساس می‌کنید با موارد قبلی ، هنوز تعامل  زیادی برقرار نشده است، بهتر است که به فکر پیدا کردن دوستان و همفکرانتان باشید؛ یعنی چه؟

برای مثال فرض کنید بیشتر مطالب شما موضوعات روانشناسی است؛ حال اگر با افراد دیگر که فعالیت و دغدغۀ مشابه دارند تبادل نظر کنید، به تعداد فالوورها و در نهایت اینگیجمنت پیجتان اضافه می‌شود. چطور؟ کاری ندارد، در ازای لطف شما ممکن است آن‌ها هم به تبادل بپردازند و شما را به دیگران معرفی کنند

این تبادل نظر از طریق شرکت در پرسش و پاسخ استوری‌ها، معرفی آن‌ها در استوری خودتان و به اشتراک گذاشتن پست‌های آن‌ها اتفاق می‌افتد.

توجه: در هر کاری، سعی کنید زیاده روی نکنید و با برنامه‌ریزی و استراتژی پیش بروید.

 

 

 

۴٫از هشتگ‌های هدفمند و پربازده استفاده کنید

هشتگ‌های هدفمند، آن‌هایی هستند که کاملاً با موضوع پست شما در ارتباطند و توسط کاربران هم جستجو می‌شوند.

مثلاً #طبیعت زیر یک پست آموزش آشپزی هیچ ورودی هدفمند و مخاطب درستی برای شما نمی‌آورد .

نکات زیر کمک می‌کنند که بازده هشتگ‌ها را افزایش دهید:

.سعی کنید برای بهبود تجربه کاربری، هشتگ‌ها را در خلال کپشن به صورت جداگانه وارد کنید-

(از هشتگ‌ها بیش از حد استفاده نکنید. (بسته به طول کپشن، از ۱ تا ۱۵ تا هشتگ می‌تواند مناسب باشد-

.از هشتگ‌ها با طول کوتاه و بلند استفاده کنید-

هشتگ اختصاصی خودتان را ترویج کنید (مثلاً اگر پیج آموزشی زبان دارید میتوانید از هشتگ #دزبان با_شیوا زیر هر پست استفاده کنید، این کار باعث می‌شود کاربران پست‌های دیگر شما را هم ببینید یا بعدا با این هشتگ آن‌ها را پیدا کنند

۵٫جواب کامنت ها را بدهید

جواب دادن کامنت‌ها، راهی برای بالا بردن اینگیجمنت صفحه است. توجه کنید که شما برای مخاطبانتان محتوا تولید می‌کنید و وجود آن‌هاست که به صفحۀ شما اعتبار می‌دهد؛ پس تا جایی که می‌توانید جواب کامنت‌ها را بدهید تا آن‌ها به تعامل بیشتر با شما و شرکت در بحث‌ها مشتاق‌تر شوند.

 ۶٫پست‌ها را در استوری به اشتراک بگذارید

وقتی تصویر یا ویدئویی را برای پست کردن اینستاگرام آماده می‌کنید، حتماً آن را در استوری هم معرفی کنید. چون تعامل کاربران با استوری بیشتر از پست است؛ پس می‌توانند در استوری از پست جدیدتان هم مطلع شوند.

 ۷٫محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید

محتوا در اینستاگرام از دو بخش تشکیل شده است ؛ یکی محتوای متنی در کپشن و دیگری محتوای تصویری (شامل عکس و ویدئو) که اساس کار اینستاگرام است..

در محتوای تصویری، سعی کنید به صفحۀ خود یک تم خاص اختصاص دهید و مطابق با رنگ و استایل هم تم محتوا تولید کنید

اما در محتوای متنی سعی کنید خودتان باشید ( کپی نکنید) و با لحن خودتان کپشن‌های جذاب بنویسید. استفاده ازداستان، نکات آموزشی ، طنز، تجربه، سوال و… باعث افزایش جذابیت محتوا و به دنبال آن، افزایش تعامل کاربران خواهد شد.

جمع‌بندی

 

این هم از اصل اینگیجمنت اینستاگرام. امیدوارم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شودو پاسخ تمام سوالات شما را بدهد؛ اما اگر هنوز هم سوالی دارید و یا نظر و پیشنهادی دارید، با لک‌لک پست‌چی، کبوتر نامه‌بر، پست پیشتاز، پست الکترونیک و یا هر روش دیگری که تمایل دارید برایمان بفرستید؛ همکاران ما هم در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

مارا به اشتراک بگذارید

3 Comments

  1. فروشگاه اينترنتی گفت:

    مقاله ی شما از ارزش بالایی برخوردار است وهمانا انیستاگرام جزو فضاهای رسانه ای قوی است که بخش بیشتری از مردم با ان سروکار دارند و از این بابت میزان نرخ تعامل و ایجاد محتوای مناسب برای اشتراک گذاری در بالا اوردن پیج سهمی بالا را خواهد داشت .. محتوای مفیدی بود

  2. DavidNip گفت:

    سلام ، این پیغام از طرف سایت کُشِن براتون ارسال شده .کُشِن یه انیمیشن ۶۰ ثانیه ای که خدمت یا کالای شما رو برای مشتری توصیف میکنه ، ویژگی ها و مزیتش رو نام میبره ،
    تیم حرفه ای کُشِن از طراحی سناریو انیمیشن تا گویندگی و طراحی گرافیکی رو به عهده داره.

  3. رضا گفت:

    پس این سوالایی که توی استوری ازمون میپرسن به نفع خودشونه ؟؟ جالبه 😀

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *