اهمیت طراحی گرافیک وبسایت
بهمن ۱۸, ۱۳۹۵
نکات مهم بروز رسانی برای سئو
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵

اهمیت طراحی لوگو

شما بعنوان صاحب یک کسب و کار باید پس از تایین هدف فعالیت کاری خود ،بدنبال شناسنامه‌ای برای معرفی و به ذهن سپاری خود باشید. مشتریان شما و مردم  باید  براحتی شما را بیاد بیاورند .اولین مرحله برند سازی ، طراحی یک لوگوی مناسب با موضوع یا مفهوم کار شماست.

همیشه اولین نگاه بیشترین تاثیر را در مشتری خواهد داشت.اینکه چقدر دید یک فرد درنگاه اول به سایت شما مثبت باشد بزرگترین برگ برنده شما خواهد بود. لوگو درواقع چهره‌ی  برند کاری شما است؛همانقدر که به ظاهر فردی و دکوراسیون محیط کار اهمیت میدهید ،لوگو نیز در ذهن کاربر تداعی وجهه شرکت شمارا دارد.

طراحی لوگو

به همین دلیل طراحی لوگو، جنبه ی استراتژی بازاریابی هر کسب و کار را تشکیل می دهد. لوگوها از طریق ارائه مفهوم یا موضوعی خاصی و یا با تایپوگرافی یک کلمه طراحی می‌شوند و هدف اصلی آن شناسایی و به یاد سپاری بهتر کسب وکار شما برای مشتری است.

لوگوها مهم‌ترین عنصر بصری هویت هر برند می‌باشند. لوگوی شرکت‌ها، بر روی نوشت افزار، وبسایت، کارت های تجاری و آگهی های تبلیغاتی هر شرکت ظاهر می شوند؛ به همین دلیل لوگوهای خوب به شرکت ها، نهادها و سازمان ها در مسیر موفقیت کمک زیادی می کنند.

لوگوهای خوب برای مخاطبان، منحصر به فرد و قابل درک هستند. اگرچه انتخاب‌های بی شماری برای رنگ و عناصر بصری لوگو وجود دارد، اما یک لوگوی خوب بایستی به انتقال برخی اطلاعات اساسی درباره شما و سازمان شما کمک کند. این نکته که لوگوی طراحی شده با طراحی سایت شما همخوانی داشته باشد امتیاز دیگری است که از آن بهره‌مند شده‌اید.

نکته مهم در این رابطه و خطایی که اکثرا آنرا مرتکب میشوند اینست که شما هر چقدر که هنرمند و خلاق باشید نباید لوگوی برند خود را طراحی کنید. طراحی لوگو، یک تخصص ویژه است و باید به متخصص این کار سپرده شود. البته می توانید نظرات و ایده های خود را با تیم طراحی لوگو در میان بگذارید اما هرگز شخصا اقدام نکنید! صرف اندکی هزینه در این مرحله نقش مهمی در موفقیت برند شما در بازار دارد.

نکته قابل توجه دیگر، به مفهوم لوگو باز می گردد. بسیار دیده شده که برندهای موجود در بازار از لوگوهایی استفاده می کنند که در برقراری ارتباط با مشتری ناموفق هستند. به عنوان مثال دست کم ۱۰ شرکت بزرگ در آمریکا طی ۵ سال از زمان فعالیت خود تغییر لوگو داده اند. از تیم طراحی بیش از یک نمونه پیشنهادی را طلب کنید. پیشنهادات خود را ارائه کنید و در نهایت با تامل به لوگوی مناسب نزدیک شوید. در مرحله آزمون و خطا از نزدیکان کمک بگیرید زیرا پس از مدتی چشم شما به طرح های ارائه شده عادت می کند و از درک ایرادهای موجود در آن عاجز می شود. بیاد داشته باشید لوگو ویترین یک تجارت است. هر چقدر مرتب و کامل آماده شود به همان میزان در جذب مشتریان موفق تر خواهید بود. باید همه گروهها با سلایق مختلف را راضی کنید پس لوگو زبان ارتباط با مشتری است.

یک لوگوی خوب و با مفهوم مرتبط میتواند کمک بسیاری به برندسازی شما بکند. لوگو شما شناخته شده تر میشود و باعث شناخته‌تر شدن خود شما و برندتان میشود. در طراحی سایت استفاده از یک لوگوی مناسب بسیار اهمیت دارد. لوگو شما روی سایت میتواند معرف شما به تمام کاربران اینترنت سراسر دنیا باشد و البته گوگل هم برای یک لوگوی اختصاصی و کپی نشده ،اهمیت زیادی قائل است چون هویت شما خواهد بود.

 

 

مارا به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *